Informații utile pentru școlile de fotografie și fotografi, înainte de înscriere

Aveți mai jos câteva informații utile pentru școlile de fotografie și fotografii din România care doresc să participe la Salonul Fotografului Român ediția a IV-a (aveți aici regulamentul complet de la Salonul Fotografului Român ediția a IV-a):

Noutăți la această ediție:

  • această ediție a evenimentului este gândită în primul rând să încurajeze activitatea continuă de a fotografia, apoi de a sprijini școlile de fotografie din România. Se face echivalența semantică: școală de fotografie = curs (workshop) de fotografie.
  • s-a eliminat secțiunea de albume web;
  • s-a simplificat procedura de înscriere a școlilor;
  • la această ediție nu mai există noțiunea de ”tablouri gratuite atribuite unei școli”;
  • prin acest cost se dorește a se responsabiliza mai mult acțiunea de a selecta lucrările cu care un fotograf participă la acest eveniment.

Nu mai este nevoie de jurizare!

  • pentru fotografii care reprezintă o școală, nu mai este nevoie de jurizare, ci doar de acceptul dat de o școală de a fi reprezentant al acesteia. Eventualele criteriile de respingere nu-i pot fi imputate organizatorului, ele fiind doar ale școlii respective. Prin înscrierea unui fotograf ca reprezentant al unei școli, acesta declară pe propria răspundere faptul că a luat legătura cu școala respectivă, iar aceasta îl acceptă ca reprezentant. În cazul unor fraude, fotograful va fi automat descalificat.
  • în cazul fotografilor care reprezintă o școală de fotografie, prima solicitare de înscriere la eveniment trebuie să o facă un reprezentant al școlii respective de fotografie, adică se va înscrie întâi școala. Ulterior acestui moment, se face înscrierea de către absolventul/cursantul respectiv.
  • pot participa și fotografii care nu au parcurs cursurile vreunei școli, în secțiunea ”fotografi independenți”;
  • ca de fiecare dată, tablourile sunt cedate autorilor, aceștia achitând doar eventualele costuri de transport prin curier;

Foarte important!

costuri de participare (există costuri de participare pentru fiecare tablou, toate sunt subvenționate, însă în grade diferite, în funcție de dorința organizatorului de a sprijini activitățile sau entitățile implicate).

Avem situațiile:

  1. fotograful reprezintă o școală iar fotografia este realizată în acest an. Costul de participare este de 50 de lei/tablou.
  2. fotograf independent (nu reprezintă vreo școală) iar fotografia cu care participă este realizată în acest an. Costul de participare este de 100 de lei/tablou.
  3. fotografia cu care participă un fotograf nu este realizată în acest an, indiferent dacă este sau nu reprezentant al vreunei școli, costul de participare este de 150 de lei/tablou.
  4. lectorii școlilor înscrise pot participa și ei dar condiția obligatorie este ca fotografia cu care participă să fie realizată în acest an, iar costul de participare este de 150 de lei/tablou.

numărul maxim de tablouri din expoziție:

  • deși în principiu nu există o limitare impusă de număr de tablouri pentru fiecare participant, indiferent de categoria din care face parte (lectori, cursanți, independenți), există o limitare a numărul de tablouri fizic posibil a fi prezente în spațiului de expunere disponibil. Acest număr de tablouri care pot fi expuse în condiții decente ar de cca 120 de tablouri format 70cm x 50cm.
  • În situația în care va fi nevoie de limitarea numărului de tablouri expuse, criteriile de selecție aparțin organizatorului împreună cu partenerul care ne asigură spațiul de expunere. Aceștia pot elimina acele imagini care nu corespund criteriilor de rigoare estetică pe care organizatorul dorește să le promoveze. Indiferent dacă respectivii fotografi sunt reprezentanți ai unei școli de fotografie sau sunt independenți.
  • La scurt timp de la finalizarea înscrierilor, toți cei înscriși vor fi informați cu privire la expunerea imaginilor lor sau nu în expoziție.
  • În funcție de dorința participantului, aceste imagini care vor fi eliminate din lipsă de spațiu, vor putea fi produse la aceste costuri subvenționate, chiar dacă nu vor fi expuse în sală. Este totuși o ocazie foarte potrivită de a putea beneficia de niște produse de foarte bună calitate la niște costuri extrem de favorabile. Dar dacă dorește, poate să renunțe la înscriere, eventuala sumă achitată deja returnându-i-se.

Fișierele vor fi transmise prin Internet, DOAR PRIN SERVICII DE TIP www.wetransfer.com. Fiecare fotograf va trimite TOATE fișierele care-i aparțin, într-o singură trimitere și va furniza un link de descărcare în formularul de înscriere, având următoarele date tehnice recomandate:

  • rezoluția între 2400-4800 de pixeli latura mare. Chiar dacă se pot obține rezultate foarte bune și la rezoluții de 2400 pixeli latura mare, se recomandă 4800 pixeli doar pentru controlul perfect al imaginii de către fotograf. Ideal este ca fișierul să fie realizat în formatul 1:1/200ppi, adică 70cm x 50cm/200ppi, rezultând dintr-un calcul simplu, scăzând două margini albe de minim 4cm, avem 62cm : 2,54 x 200ppi = 4882pixeli;
  • formatul jpg sau tif (preferabil);
  • obligatoriu să aibă un profil inclus. Fie Adobe RGB1998, fie sRGB (mai bine) sau profilul de culoare pentru hârtie mată de pe site-ul firmei AME design (cel mai bine);
  • denumirea fișierelor va fi conform sintaxei: Prenume-Nume-Titlu-Lucrare. De exemplu: Ion-Ionescu-portret1.tif sau Ion-Ionescu-fara-titlu.tif
  • Organizatorul va adăuga o margine albă de jur împrejurul imaginilor primite astfel încât la printarea imaginilor selectate se vor adăuga pe această margine albă denumirea școlii, numele autorului și titlul fotografiei, conform denumirii fișierului primit.
  • Fotografii independenți nu vor avea tipărit rândul care ar fi conținut denumirea școlii de fotografie. De asemenea, pe marginea albă din lateral se va tipări discret denumirea firmei AME design, datorită faptului că această firmă susține cea mai mare parte a costului execuției tablourilor și în totalitate alte cheltuieli cu organizarea evenimentului.

prezentarea tablourilor de la Salonul Fotografului Român


prezentare tablou Salonul Fotografului Român

 

SUCCES TUTUROR!

CALENDAR EVENIMENT:

  • 19 aprilie: finalizarea înscrierii școlilor de fotografie;
  • 15 mai: finalizarea înscrierii tuturor fotografilor;
  • 9 iunie: vernisajul expoziției de fotografie în Sala Rotonda și foaierul Sălii Mici a Teatrului Național ”I.L.Caragiale” (intrare dinspre Bd. Carol).

Formular de înscriere a școlilor de fotografie:

perioada de înscriere a școlilor s-a finalizat

Formular de înscriere a fotografilor

(români sau străini, absolvenți/cursanți ai unei școli de fotografie sau fotografi independenți):

dacă doriți să reprezentați mai multe școli sau aveți fotografii care fac parte din mai multe categorii de înscriere, pentru fiecare categorie de imagine înscrisă completați un formular separat.

perioada de înscriere a fotografilor s-a finalizat.

Comentariile nu sunt permise.