Regulament ediția a IV-a

REGULAMENT

SALONUL FOTOGRAFULUI ROMÂN

EDIȚIA A IV-A

  1. Salonul Fotografului Român este deschis tuturor fotografilor amatori și profesioniști, fiind organizat de asociația culturală Artă și Imagine și sponsorizată de către AME design. Expoziția se va desfășura în Sala Rotonda și foaierul Sălii Mici a Teatrului Național ”I.L.Caragiale” (intrare dinspre Bd. Carol) din București. Vernisajul va fi în data de 09 iunie 2017. Expoziția va fi deschisă timp de aproape o lună, până în 07 iulie.
  1. Scopul principal al acestui eveniment este de a reflecta cât mai fidel activitatea fotografică recentă a pasionaților de fotografie din România, fie ei absolvenți ai unei școli de fotografie din România, fie fotografi independenți care nu au parcurs o formă de învățare în cadrul unui curs de fotografie.

definiția sintagmei ”școală de fotografie”

Prin sintagma ”școală de fotografie” se înțelege acel cadru organizat de învățare a fotografiei, fie doar în regim teoretic, fie doar în regim practic, în workshop-uri de orice fel, sau combinate. Prin ”absolvent”/”cursant” se va înțelege persoana de cetățenie română sau străină care a absolvit un curs de fotografie din România. Sau este în perioada de desfășurare a acestuia, la momentul participării la acest eveniment. Prin ”curs de fotografie” se înțelege activitatea unei persoane juridice sau a unei persoane fizice (lectori), ce transmite informații din domeniul fotografic unor cursanți, în scopul învățării de către aceștia, indiferent de durata sau locul lor de desfășurare (în săli de clasă sau în excursii foto pe teren) dar care are sediul social în România (valabil pentru persoane juridice) sau să fie de cetățenie română (valabil pentru lectori – persoanele fizice). Prin reprezentantul ”școlii de fotografie” se va înțelege persoana desemnată de colectivul care a organizat cursul de fotografie (dacă sunt doi sau mai mulți lectori) sau chiar persoana în cauză, dacă este vorba de un singur lector. Pentru simplificare, fără a reduce din importanța termenului ”școală”, apelăm la echivalența semantică curs de fotografie = școală de fotografie.

  1. Pe de altă parte, scopul acestei ediții este de a ilustra și activitatea din acest moment a școlilor de fotografie românești, fie că sunt școli cu tradiție, de orientare profesională, fie că sunt doar persoane fizice (dar foarte cunoscute printre fotografi) care predau cunoștințe despre fotografie. Încurajez în acest scop, participarea tuturor fotografilor sau viitorilor fotografi, la astfel de cursuri de fotografie, chiar la mai multe cursuri/școli cu abordări  ale acestei arte într-un mod cât mai diferit, pentru a-și dezvolta și croi ulterior propriul drum în fotografie. Prin acest eveniment, consider că școlile de fotografie participante îi vor încuraja pe cei mai buni cursanți ai lor să participe la acest eveniment, pe cei pe care îi consideră că le reprezintă cel mai bine învățăturile primite. Pentru lectori, participarea cursanților la acest eveniment este o ocazie perfectă de a-i recompensa. Sunt sigur că lectorii se vor fi mândri cu realizările fotografice ale actualilor sau foștilor lor învățăcei.

La această ediție NU MAI EXISTĂ un anumit număr de tablouri alocat în mod gratuit de către organizator, școlilor de fotografie. Valoarea tablourilor este în continuare subvenționată de către sponsorul principal al evenimentului (AME design) dar se va percepe o sumă de la fiecare participant care să acopere o mică parte din costul acestui tablou. Această sumă are și rolul de a responsabiliza mai mult participanții în selecția făcută dar și de a putea susține micșorarea sumei percepute și în cazul fotografilor independenți.

Înscrierea de principiu a școlilor se va face doar prin completarea formularului de înscriere a școlilor de fotografie din România iar înscrierea cursanților acestora se va face doar după ce școlile s-au înscris deja și vor completa formularul de înscriere a fotografilor de pe site. Fotografii care doresc să participe la acest eveniment și nu au parcurs vreo școală de fotografie (în sensul definit mai sus) sau școala lor nu-și mai desfășoară activitatea, o pot face doar ca fotografi independenți, completând același formular de înscriere ca și ceilalți fotografi (din lista școlilor înscrise vor alege rubrica ”fotograf independent”).

Există costuri de participare pentru fiecare tablou, toate sunt subvenționate, însă în grade diferite, în funcție de dorința organizatorului de a sprijini activitățile sau entitățile implicate. Avem situațiile:

  • fotograful reprezintă o școală iar fotografia este realizată în acest an. Costul de participare este de 50 de lei/tablou.
  • fotograf independent (nu reprezintă vreo școală) iar fotografia cu care participă este realizată în acest an. Costul de participare este de 100 de lei/tablou.
  • fotografia cu care participă un fotograf nu este realizată în acest an, indiferent dacă este sau nu reprezentant al vreunei școli, costul de participare este de 150 de lei/tablou.
  • lectorii școlilor înscrise pot participa și ei dar condiția obligatorie este ca fotografia cu care participă să fie realizată în acest an. În acest caz, costul de participare este de 150 de lei/tablou.

Plata acestor costuri de participare se poate face prin:

  • OP în contul organizatorului evenimentului Asociația Artă și Imagine

Asociația Artă și Imagine

RO76BTRLRONCRT0304529401 (RON)

Banca Transilvania – sucursala Militari

Termenul maxim de plată coincide cu data finalizării înscrierii fotografilor, 15 mai 2017.

După fiecare înscriere a unei școli de fotografie, la maxim 24 de ore, numele ei va fi inserată de către organizator în lista de școli înscrise, putând fi selectată de către cursanții acestora și poate fi făcută publică de către organizator, în primul rând pe site-ul evenimentului, dar și pe diverse rețele de socializare.

trimiterea fișierelor și acceptarea lor de către organizator

  1. Nu se impune vreo temă sau abordarea unui anumit gen de fotografie. Prin formularul de înscriere, participantul își asumă acest aspect prin proprie răspundere. Dacă organizatorul va descoperi, chiar și ulterior înscrierii diverse fraude (ținând de data la care au fost realizate imaginile sau că un anumit fotograf nu a primit acceptul reprezentării unei școli) va descalifica și elimina din expoziție imaginile în discuție.

De asemenea, dacă numărul imaginilor înscrise va depăși numărul de tablouri ce pot fi expuse în spațiul în care se desfășoară expoziția, organizatorul și cu reprezentanții Teatrului Național din București, vor stabili care sunt cele 120-130 de tablouri care pot fi expuse. Criteriile de alegere a imaginilor care vor fi expuse în final vor fi doar de natură estetică, în scopul îmbunătățirii calității imaginilor din expoziție. Totuși, cei care s-au înscris, pot opta să printeze imaginile trimise, deci să beneficieze de costurile subvenționate, chiar dacă nu vor putea fi expuse din motive de spațiu insuficient.

  1. Reprezentantul Teatrului Național din București va avea dreptul de a nu admite fotografii în expoziție care sunt contrare politicii lor generale de expunere (de exemplu, fotografii care aduc prejudicii de imagine uneia sau mai multor persoane, fotografii care discriminează o minoritate, etc).
  2. Formatele sunt de aproximativ 70cm x 50cm și vor constitui o expoziție de fotografie. La sfârșitul expoziției, tablourile vor fi donate autorilor fotografiilor printate.
  3. Fișierele vor fi transmise prin Internet, DOAR PRIN SERVICII DE TIP www.wetransfer.com. Fiecare fotograf va trimite TOATE fișierele care-i aparțin pentru a aceeași categorie de imagini înscrise (de exemplu dacă reprezintă școli diferite sau are fotografii din acest an dar și din alți ani, fiecare reprezintă o categorie distinctă și vor trebui completate formulare separate) într-o singură trimitere și va furniza un link de descărcare în formularul de înscriere, având următoarele date tehnice:
  • rezoluția între 2400-4800 de pixeli latura mare. Chiar dacă se pot obține rezultate foarte bune și la rezoluții de 2400 pixeli latura mare, se recomandă 4800 pixeli doar pentru controlul perfect al imaginii de către fotograf. Ideal este ca fișierul să fie realizat în formatul 1:1/200ppi, adică 70cm x 50cm/200ppi, rezultând dintr-un calcul simplu, scăzând două margini albe de minim 4cm, avem 62cm : 2,54 x 200ppi = 4882pixeli;
  • formatul jpg sau tif (preferabil);
  • obligatoriu să aibă un profil inclus. Fie Adobe RGB1998, fie sRGB (mai bine) sau profilul de culoare pentru hârtie mată de pe site-ul firmei AME design (cel mai bine);
  • denumirea fișierelor va fi conform sintaxei: Prenume-Nume-Titlu-Lucrare. De exemplu: Ion-Ionescu-portret1.tif sau Ion-Ionescu-fara-titlu.tif
  • organizatorul va adăuga o margine albă de jur împrejurul imaginilor primite astfel încât la printarea imaginilor selectate se vor adăuga pe această margine albă denumirea școlii, numele autorului și titlul fotografiei, conform denumirii fișierului primit.
  • Fotografii independenți nu vor avea tipărit rândul care ar fi conținut denumirea școlii de fotografie. De asemenea, pe marginea albă din lateral se va tipări discret denumirea firmei AME design, datorită faptului că această firmă susține cea mai mare parte a costului execuției tablourilor și în totalitate alte cheltuieli cu organizarea evenimentului.

prezentarea tablourilor de la Salonul Fotografului Român


prezentare tablou Salonul Fotografului Român

 Alte detalii

  1. În momentul trimiterii formularului de înscriere, autorul este considerat înscris la acest eveniment. Acesta își asumă responsabilitatea creației proprii a lucrărilor. Acordă suplimentar permisiunea organizatorului de a reproduce gratuit toate sau o parte a materialelor. Permisiunea este doar pentru expoziția din cadrul evenimentului și/sau pentru postarea fotografiilor pe web, cu menționarea autorului.
  2. Participarea la acest eveniment este subvenționată pentru toți fotografii participanți, în grade diferite, în funcție de dorința organizatorului de a sprijini activitățile sau entitățile implicate. Prin înscriere se consideră că se acceptă toate clauzele din prezentul Regulament.
  3. Organizatorul și instituțiile implicate nu-și asumă nici o responsabilitate pentru orice utilizare abuzivă de către participanți a dreptului de autor.
  4. Imaginile pot fi realizate direct în format digital sau pot fi fișiere digitale obținute prin scanarea fotografiilor realizate pe film tradițional, imaginile putând fi modificate, fie digital, fie prin alte mijloace.
  5. Școlile sau sponsorii pot oferi premii. Detaliile necesare sunt pe pagina dedicată acestor premii iar informațiile de acolo fac parte din acest regulament.

Pentru alte detalii vă stăm la dispoziție la email office@salonulfotografuluiroman.ro sau la telefon: 0722403777 (Marcel Eremia)

CALENDAR EVENIMENT:

19 aprilie: finalizarea înscrierii școlilor de fotografie;

15 mai: finalizarea înscrierii tuturor fotografilor;

9 iunie: vernisajul expoziției de fotografie în Sala Rotonda și foaierul Sălii Mici a Teatrului Național ”I.L.Caragiale” (intrare dinspre Bd. Carol).

 

Comentariile nu sunt permise.